W grach komputerowych najczęściej prowadzimy bohaterów ratujących świat. Praktycznie zawsze jesteśmy tymi dobrymi, ludźmi bez skazy, żołnierzami dobrej sprawy. Twórcy czasami starają się przełamać schemat bądź dać nam narzędzia do zrobienia czegoś naprawdę podłego. Czasami zmusza nas do tego scenariusz, a innym razem po prostu dostajemy możliwość wyboru.
Oto nasza propozycja dziesięciu najgorszych uczynków z gier komputerowych.
Trevor jest psychopatycznym szaleńcem i nikt tego nie ukrywa. Od pierwszego spotkania wiemy, że ta postać ma nierówno pod sufitem. Mimo to większość scen z udziałem Trevora ma zabarwienie humorystyczne do czasu pamiętnej sceny tortur. Twórcy gry postanowili zmusić gracza do torturowania bezbronnego człowieka, a jedynym wyborem jaki mu pozostawiono jest metoda.
Scena wywołała mocne emocje i wzbudziła wiele kontrowersji. Czy była potrzebna? Wiele osób jest zdania, że Rockstar posunął się za daleko zmuszając graczy do tak ohydnej czynności. Z drugiej strony pozwolił ludziom poczuć okropne emocje pchając ich do publicznej dyskusji na temat okropieństwa tortur i przemocy.
Finał The Last of Us nie zawiódł. Przez całą grę obserwujemy zacieśniające się relacje Joela i Ellie, które prowadzą do prawdziwej bomby emocjonalnej. Bohater w ostatnich scenach musi wybrać między życiem Ellie, a stworzeniem leku dla ludzkości. Po tym co razem przeszli wybór był oczywisty, a my obserwujemy, jak Joel przekreśla ostatnią szansę gatunku ludzkiego.
Co prawda gracze nie mają wpływu na wybór bohatera, ale zapewne większość i tak wybrałaby życie dziewczyny. The Last of Us doskonale zagrało na emocjach.
CD Projekt RED pokazał w Wiedźminie 3, jak tworzyć poruszające historie. W jednym z zadań Geralt staje przed wyborem czy wrzucić niemowlaka do rozpalonego pieca. Wie tylko, że jest to część planu Cerys, która prosiła o pełne zaufanie. Gracz musi szybko zdecydować czy chce aby wiedźmin dokonał tej zbrodni. Scena niesamowicie gra na emocjach przez uciekający czas.
Finalnie okazuje się, że prawdziwe dziecko nie ucierpiało, ale do rozwiązania sytuacji gracz pozostaje z ciążącymi wyrzutami sumienia. Oczywiście o ile zdecyduje się zrealizować plan Cerys.
W trylogii Mass Effect podejmujemy wiele ważnych decyzji mających wpływ na wygląd świata gry. Jedną z ważniejszych dla uniwersum jest niewątpliwie uleczenie rasy Krogan. Komandor Shepard szukając sprzymierzeńców zostaje uwikłany w prace nad szczepionką mogącą uleczyć Krogan. Przed bohaterem staje wybór czy uleczyć agresywną rasę co pozwoli jej się ponownie rozwijać, czy też podać trefny lek i skazać gatunek na zagładę.
Biorąc pod uwagę historię Krogan decyzja wcale nie jest łatwa. Mimo to skazanie gatunku na wymarcie to okropna zbrodnia. Przed podobną decyzją gracze stali w pierwszym Mass Effect, gdzie na barkach gracza spoczywał los rasy Raknii. Wtedy Shepard mógł uwolnić ostatnią królową owado-podobnej rasy, bądź pozostawić ją na śmierć.
Wiemy już, że twórcy gier serwują nam ciężkie wybory, ale to nie jedyna możliwość do pchnięcia gracza w stronę mroku. Co jeżeli przez całą grę jesteśmy przekonani, że postępujemy dobrze, a na końcu okazujemy się złoczyńcą? Shadow of the Colossus doskonale zrealizował taki scenariusz.
Gracze wcielają się w Wandera próbującego przywrócić życie swojej ukochanej Mono. W tym celu zawiera pakt z prastarą siłą. W zamian za ożywienie dziewczyny bohater ma uśmiercić 16 potężnych Kolosów. Walka z wielkimi potworami grasującymi po świecie wydaje się słuszna. Problem w tym, że większość tych istot jest bezbronna. W finale dowiadujemy się, że faktycznie były one niewinne, a Wander stał się ich katem. Ożywienie Mono nie zmazało poczucia winy u graczy.
Młody książę Arthas staje na pierwszej linii frontu w wojnie z szerzącą się plagą. W czasie zmagań z nieumarłymi dowiaduje się, że demony uknuły sprytny plan rozszerzania plagi. Zatrute zboże trafia do spichlerzy kolejnych miast, a następne na liście jest Stratholme. Arthas podejmuje decyzję o wyrżnięciu wszystkich mieszkańców, aby zapobiec rozprzestrzenieniu się plagi. Tym samym wykonuje pierwszy krok w stronę mroku.
WarCraft III: Reign of Chaos posiadał fantastyczną fabułę, a rzeź Stratholme okazała się jednym z mocniejszych punktów. W misji rozgrywającej się na terenie osady gracze muszą sami poprowadzić Arthasa i jego wojska wyrzynając mieszkańców. Najgorsze jest to, że czekanie aż ludzie się przemienią w nieumarłych praktycznie oznacza porażkę. Trzeba działać szybko i tym samym rzeź cywili jest nieunikniona.
The Elder Scrolls i Fallout oferują wspaniale wykreowane światy oraz całkowitą swobodę działań. Jedną z najbardziej rozbudowanych mechanik jest złodziejstwo. Postać gracza uczy się wielu przydatnych sztuczek, które chętnie wykorzystujemy w czasie zabawy.
Chyba każdy nie raz obrobił sklepikarzy z ich dobytku, albo splądrował chatę stojącą na uboczu. Skoro postać potrafi się włamywać to czemu tego nie wykorzystywać. Najczęściej jednak trafia na domy biednych mieszkańców, co jest zdecydowanie złe. Zresztą okradzenie handlarza i późniejsze sprzedanie mu jego fantów też nie przystoi bohaterowi ratującemu świat. Bądźmy szczerzy, kradzież w grach RPG stała się już tak pospolita, że nikt nie pamięta iż popełnia zły uczynek.
Twórcy gier wojennych starają się tak projektować swoje produkcje aby uniknąć tematu ofiar wśród cywili. Dlatego decyzja zawarcia misji terrorystycznej w Call of Duty: Modern Warfare 2 odbiła się szerokim echem na świecie. Oto gracz wcielający się w agenta CIA penetrującego organizację terrorystyczną musi wziąć udział w rzezi na moskiewskim lotnisku.
Gracze stali się aktorami w scenie mordu na cywilach. Najgorsze, że cała akcja na lotnisku nie była cut-scenką, ale grywalną misją. Szczęśliwie w czasie masakry postać gracza nie musi pociągać za spust.
Bezwzględny postapokaliptyczny świat jest pełny moralnych dylematów. Jednak przed prawdziwą rozterką gracze stanęli gdy przyszło im wykonać zadanie Siła Atomu. W nim trzeba było podjąć decyzję o losie całego miasta. Misja mogła się zakończyć ocaleniem Megatony bądź detonacją w jej centrum bomby atomowej.
Twórcy nie poprzestali na zmuszeniu gracza do obrania ścieżki. Jeżeli zdecydowali się oni doprowadzić do detonacji to musieli sami nacisnąć przycisk. Własnoręczna egzekucja tysięcy ludzi, nawet tych wirtualnych nie jest już taka łatwa.
Biały fosfor jest kleistą substancją ulegającą samozapłonowi podczas kontaktu z tlenem. W czasie spalania osiąga temperaturę 1300 stopni Celsjusza. Chyba nie musimy tłumaczyć jak niebezpieczny jest kontakt z nią. Wyobraźcie sobie, że powstały bomby wykorzystujące tę substancję. Jak wygląda efekt ataku białym fosforem? Właśnie o tym przekonali się gracze w Spec Ops: The Line.
Podczas przemierzania zasypanego piachem Dubaju oddział Martina Walkera napotyka sporą grupę "przeciwników". Dowódca decyduje się na atak rakietowy pozycji wroga. Zostaje zrzucony biały fosfor i wtedy bohaterowie wraz z graczem zaglądają we wrota piekła. Po ataku okazuje się, że przeciwnikami byli w większości cywile. Bezbronni ludzie, którym pomagała garstka żołnierzy. Wszyscy zginęli w mękach paleni żywcem przez biały fosfor. W tej szokującej scenie gracze mogą się tylko przyglądać kolejnym mijanym zwłokom. Najbardziej przerażające jest to, że sytuacja ze Spec Ops: The Line jest bardzo realna.
Deweloperzy zmuszali nas do wielu okropieństw, a te były według nas najgorsze. A jakie czyny z gier Wam zmroziły krew w żyłach?
Na koniec mały bonus. Usuwanie drabiny z basenu w The Sims. Powiedzmy sobie szczerze, chyba każdy kto grał w The Sims choć raz pozbawił basen pełen simów drabiny. To naprawdę okrutne, a i tak to robiliśmy.
1. Zamknąć nowych pracowników w pokoju z 400 cegłami.
2. Zamknąć drzwi.
3. Zostawić ich na 6 godzin.
PRZECIĘTNA KOBIETA:
Pierwsza randka: Całujesz ją czule na dobranoc.
Druga randka: Sprawdzasz czy ma wszystko co mieć powinna.
Trzecia randka: Kochasz się z nią "na misjonarza".
1. Jevgienij posiada AK-47 z magazynkiem na 30 kul. Wystrzeli swoje 13 kul za każdym razem gdy naciska na spust. Ile razy może wystrzelić zanim bedzie musiał zmienić magazynek?
1. Bicie na chama:
- młotek: walnąć z całej siły między oczy lub w okolice oczu (uważać na palce)
- tasak: obciąć głowę (uważać na dłoń)
12 najlepszych wykrętów jeśli złapią cię na spaniu w pracy
1. W banku krwi powiedzieli mi, że to może się przydarzyć.
2. To jest 15-sto minutowa drzemka regenerująca, o której tyle mówili podczas tego kursu "Zarządzanie czasem", na który mnie wysłałeś.
W skomplikowanych, hierarchicznych strukturach administracyjnych wyższych uczelni łatwo się zgubić. Jeśli chcemy coś załatwić warto wiedzieć, co kto może.
Komentarze
OdświeżEdytowano - 3 stycznia 2023, 16:22
Minecraft-zabicie psa poprzez spalenie
Odpisz
4 stycznia 2023, 11:31
@pmackowiakopl: Okrutny jesteś
Odpisz
4 lipca 2019, 14:11
Minecraft - posadzenie pieska w środku lasu z własnej woli
Odpisz
4 lipca 2019, 15:33
Dla takich ludzi są zarezerwowane najgłębsze czeluście Piekieł.
Odpisz
4 lipca 2019, 17:34
@ThePolishKillerPL: Tuż obok człowieka, który wymyślił niepękającą folię bąbelkową
Odpisz
Edytowano - 4 lipca 2019, 17:46
@mikinibi: Czekaj, to takie coś istnieje?
Odpisz
4 lipca 2019, 18:02
Odpisz
4 lipca 2019, 20:38
przypadkowe zabicie pieska przy użyciu TNT
Odpisz
20 lipca 2019, 22:12
Ja zawsze rozmnażam psy, a potem większość z nich zabijam, bo to daje dużo doświadczenia.
Odpisz
20 lipca 2019, 23:26
@TrueStoryGuy: ty psycholu
Odpisz
20 lipca 2019, 23:34
@mikinibi: Psy w dużych ilościach są upierdliwe, wytrącają z równowagi, popychają i przeszkadzają w ważnych rzeczach, a nawet w budowie. Maks dwa psy powinny być.
Odpisz
26 marca 2021, 08:46
@TrueStoryGuy: Ty potworze
Odpisz
26 marca 2021, 08:46
@TrueStoryGuy: JAK MOŻESZ!!!!!!!!!!
Odpisz
26 marca 2021, 08:48
@TrueStoryGuy: Zapalmy znicze dla tych piesków
[*] [*] [*]
Odpisz
16 czerwca 2021, 22:40
@TrueStoryGuy: japier***e
Odpisz
5 sierpnia 2019, 14:56
ja zawsze wysadzam torturuje strzelam z radością. Tekst mnie nie dotyczy :)
Odpisz
7 lipca 2019, 15:59
Odpisz
6 lipca 2019, 23:17
Większość ściągnęliście z Tvgry, może oprócz misji na lotnisku w CoD i wrzucenie dzieciara do pieca w Wiedźku :-)
Odpisz
6 lipca 2019, 19:29
Brakuje przyłączenia się do Mistrza w pierwszym Falloucie
Odpisz
5 lipca 2019, 21:21
Usuwanie drabinki w Simsach?
Serio to najgorsza śmierć w tej grze?
A zagłodzenie albo spalenie sima?
Odpisz
5 lipca 2019, 19:17
Zabicie Wormsa Basseballem w serii worms;P
Odpisz
4 lipca 2019, 16:04
Minecraft: podpalanie kotów i dzieci Osadników w wiosce
Odpisz
5 lipca 2019, 14:06
@rozwalgo: Zrobiłem kiedyś Aushwitz obok wioski i w ten sposób zakończyłem jej istnienie
Odpisz
4 lipca 2019, 17:26
Postal 2: Tam porażenie człowieka paralizatorem, skopanie lezącego a następnie polanie go benzyną i podpalenie to normalka XD
Odpisz
4 lipca 2019, 21:15
@TheGreatcat: I naszczanie na pączek policjanta.
Odpisz
Edytowano - 4 lipca 2019, 17:13
Ładnie tak spojlerować, Bartku?
Propsy za Spec Opsy. Bardzo ciekawe studium stresu pourazowego.
Odpisz
4 lipca 2019, 13:42
W Sims 4 Simsy mogą wyjść z basenu bez drabin, w obrazku widać nawet ściany stworzone by ich zabić
Odpisz
4 lipca 2019, 13:40
granie w okrutne poziomy w Super Mario Maker
Odpisz
4 lipca 2019, 13:32
granie w fortnite
Odpisz
4 lipca 2019, 12:53
Czasem ludzie mają chore pomysły tylko po to by zachęcić gracz do kupna gry...
Odpisz
4 lipca 2019, 12:52
Jak przeczytałem ostatni akapit, to nasuwa się jedno:
XD
Odpisz
Edytowano - 4 lipca 2019, 12:51
W sumie to może i dobrze, że nas ostrzeżono o najgorszych uczynkach w grach komputerowych.
Odpisz